שיווק באמצעות שקיות ממותגות מול שלטי חוצות

מהם ההבדלים בין שיווק באמצעות שקיות ממותגות ובין שיווק באמצעות שלטי חוצות? במאמר זה נצביע על ההבדלים העיקריים בין שיטות אלה.

 כל עסק, מגדול עד קטן חייב לשווק את עצמו עוד מהשלבים הראשונים של ההקמה. לעתים, אנשי מקצוע אף ממליצים להתחיל את השיווק עוד לפני ההקמה על מנת לצבור קהל, להכניס לתודעה את המותג ולפנות לכל הלקוחות הפוטנציאלים. במאמר זה נדבר על שקיות ממותגות בתור צורת שיווק ונשווה אותה לשיווק באמצעות שלטי חוצות.

שקיות ושיווק - מה הקשר?

חלק מהאנשים, אשר לא מגיעים מתחום הפרסום יכולים להיות ממש מופתעים ולא להבין מה הקשר בין שקיות ושיווק - הרי בדרך כלל כאשר אומרים את צמד המילים "שיווק ופרסום", הדבר הראשון שעולה בראשם זה באנרים, פרסומות בטלוויזיה, שיווק באינטרנט ועוד. עם זאת, כאשר אנו מדברים על שיווק שהוא "אוף ליין" ושיטות שיווק "אולד סקול", אלו הן דווקא השיטות הפופולריות בשוק שמביאות את התוצאות הטובות ביותר:

  • שלטי חוצות
  • שקיות ממותגות

כעת, נפרט על כל סוגי שיווק אלה ונסביר מה היתרונות והחסרונות של כל אחד.

 

שקיות ממותגות - יתרונות וחסרונות

בניגוד לאמצעי פרסום אחרים, שקיות ממותגות זהו פרסום כמעט "חינמי" - וזה אחד היתרונות הגדולים של שיטה זו. במקרה של שלטי חוצות עליכם לשלם שכירות עבור כל אותו הזמן שהשלט מופיע. בכל מה שקשור לשקיות ממותגות, הדבר היחידי שתצטרכו לשלם עליו זה על השקיות עצמן ועל שירותי ההדפסה של הלוגו + סלוגן שלכם עליהן. לאחר מכן, הפרסום עובד באופן עצמאי. לדוגמה, מגיע לחנות שלכם לקוח פוטנציאלי שבסופו של דבר מחליט לקנות מוצר כלשהו, לאחר הרכישה של המוצר, כמובן, שהוא מקבל שקית עם שם העסק בשביל לקחת את המוצר שרכש. לאחר מכן הוא ממשיך להסתובב עם אותה השקית בקניון/עיר/מרכז מסחרי ולעתים, אם השקיות של העסק מספיק איכותיות, חלק מהאנשים ממשיכים להשתמש בהן באופן קבוע (לקחת בהן בגדים לחדר כושר, אוכל לעבודה וכו'). כל עוד הלקוח מסתובב עם השקית במקומות ציבוריים, זהו "פרסום חינמי", הרי אנשים אחרים, במיוחד חבריו של אותו הלקוח, רואים את השקית, רואים את המותג ומתעניינים במוצר.

החיסרון בשיטת שיווק זו הוא לא משמעותי במיוחד, אך בכל זאת צריך לקחת אותו בחשבון - על מנת שפרסום באמצעות שקיות ממותגות יעבוד, מומלץ שיהיו מספיק לקוחות אשר ישתמשו בשקיות אלה.

 

שלטי חוצות - יתרונות וחסרונות

זוהי שיטת פרסום מאוד נפוצה והרבה עסקים משתמשים בה גם כאשר נמצאים בתחילת הדרך וגם בזמן שכבר הפכו להיות חברה גדולה. לדוגמה, שימו לב לשלטי חוצות שתלויים אצלכם ברחבי העיר ותגלו כי עליהם מופיעים גם חברות שהן פחות מוכרות וגם חברות סלולר/אינטרנט/טלוויזיה ענקיות.

היתרון העיקרי בסוג פרסום זה, הוא בכך שבניגוד לפרסום באינטרנט, לא תצטרכו לשלם על כל "צפייה" או "קליק". תמורת תשלום קבוע, המודעה שלכם מוצגת באופן מלא לכל מי שעובר באותו האזור.

יחד עם זאת, החיסרון הוא דיי ברור - הפרסומת מוגבלת מבחינה גאוגרפית, כך שאם תרצו לפרסם את העסק שלכם באמצעות שלטי חוצות לכמה אזורים גאוגרפיים בו זמנית, תצטרכו לשלם עבור שלט חוצות בכל אחד מאזורים אלו.

 

לאחר שמנינו את היתרונות והחסרונות של כל שיטה, מה שנותר עכשיו זה להחליט. שקיות ממותגות הינה שיטת שיווק זולה יחסית שתורמת בין היתר למיתוג החברה, לכן, בהחלט כדאי לשקול לשלב אותה עם שיטות "אולד סקול" אחרות ועם תחום השיווק הדיגיטלי, כל זאת בהתאם לתקציב שלכם כמובן. בהצלחה!