קידום מכירות בעזרת שקיות ממותגות

שקיות ממותגות הן דרך טובה ונוחה לפרסם את העסק בצורה מתגלגלת. כאשר הלקוח הולך עם השקית, כולם רואים את המותג המוטבע על השקית וכך העסק מקבל חשיפה יפה.

הפיכת שקיות לאביזר ממותג זו דרך יעילה ונוחה לפרסום. שקיות הן אביזר שאותו אנו סוחבים מצרכים ודברים שונים. אמנם זהו מוצר יומיומי שלא תמיד נותנים עליו את הדעת לגבי חשיבותו ורמת החשיפה שלו, אולם כיום כבר יודעים כי שקיות ממותגות הן אחד מאמצעי הפרסום האפקטיביים ביותר. תמורת סכום קטן יחסית, יכול המפרסם לקבל חשיפה גדולה ואיכותית. שקית היא כלי פשוט וזול לקדם את העסק שלכם לקונים פוטנציאלים נוספים.

שקיות ממותגות כמקדמי מכירות

כאשר אדם נכנס לחנות ורוכש דבר מה, עליו לקבל שקית כדי לסחוב את הקנייה, בין אם מדובר בקניות מהמכולת ובין אם מדובר בבגדים. לשקית יש תפקיד פרקטי ובדרך כלל מספק אותה המוכר, לאחר התשלום.

כאן עולה השאלה אם השקית יכולה לשמש כבעלת תפקיד נוסף? תמורת תקציב קטן ניתן למתג את השקית ולהפוך אותה למקדם מכירות מהמעלה הראשונה. בדרך זו הלקוח, שלוקח את השקית לביתו, בעצם הופך להיות מעין "פרסומת מהלכת" עבור אנשים שצופים בו. מעבר לכך, אנשים רבים שומרים את השקיות לשימוש חוזר, וכך הם עצמם נתקלים בשם העסק שוב ושוב.

מקדם מכירות ממוקד

מחקרים מראים כי אנשים מסתכלים על אנשים אחרים וקולטים מסרים שהם אף לא מודעים אליהם. בגדים ממותגים, נעליים בעלות שם ידוע, תיקים של יצרנים  מפורסמים – כל אלה מושכים את תשומת לב הקהל ומעודדים חיקוי ורכישת מוצרים דומים. בדרך זו אנשים גם מסתכלים על השקיות שאחרים מתהלכים עמן ומתבוננים היכן הם בצעו את הרכישות שלהם. לדוגמא, אימא לילדים קטנים תשים לב לאימא אחרת שמתהלכת בקניון עם שקית של צעצועים מחנות מסוימת או עם בגדים מחנות בגדים בעלת מותג מסוים.

שם המותג מחלחל לתודעה של המתבונן וגורם לו פעמים רבות לרצות לרכוש גם הוא מוצרים מאותה חנות. בדרך זו שקיות ממותגות הן בפועל פרסומת מהלכת ומומלץ למתג שקיות בשם העסק, כדי להגביר את אפקטיביות החשיפה של שם המותג שלכם.

הפקת המסר השיווקי

יש לחשוב כיצד להפיק את המסר השיווקי שרוצים שיופיע על השקית. תכנון נכון יבטיח שקית מעוצבת עם מסר איכותי ואפקטיבי:

  • תכנון לוגו ומיתוג עסקי הוא השלב הראשון בכל עסק, לוגו חכם ישתלב נכון על המוצרים.
  • תכנון מסר קצר וקליט, אם בכתב או בעזרת גרפיקה מעניינת המעבירה מסר.
  • בחירת סוג החומר שממנו עשויה השקית: ניילון, נייר, חומרים מתכלים או קרטון.
  • איכות הגרפיקה ורמת ההדפסה תלויים כמובן בתקציב ובאופי המוצר שאותו אנו מוכרים.

תכנון קפדני בעזרת אנשי מקצוע יבטיח כי התוצאה הסופית תקלע למטרות הפרסום שלכם ומטרות המסר שאותו אתם רוצים להעביר הלאה.

סוג השקית הממותגת

כאשר מיצרים שקיות ממותגות באיכות גבוהה ומחומרים איכותיים כמו שקיות העשויות אל-בד, עלות השקית גבוהה מאוד יחסית לשקיות ניילון כך ששקיות כאלה מתאימות רק למוצרי יוקרה, כגון נעלים, בגדים, ומוצרי חשמל. עם זאת, תודות לאיכותה ישמש מוצר זה את מקבל השקית גם בעתיד כתיק ים, תיק בריכה או כסל קניות וכך המסר השיווקי שלכם ימשיך לעבוד ויקבל חשיפה במשך תקופה ארוכה וזמן חשיפות ארוך.

בדרך זו שקיות ממותגות משיגות שתי מטרות – הן את צרכי הלקוח לאחר סיום הקנייה והן את צרכי העסק בפרסום מתגלגל.