עיצוב שולחן יום הולדת - לחשוב על הפרטים הקטנים

אם אתם מקבלים כאב ראש רק מהמחשבה על העבודה הרבה הכרוכה בעיצוב שולחן יום הולדת שיהיה מרשים באמת, קבלו מאיתנו כמה רעיונות יצירתיים שיקלו עליכם.

שולחן יום הולדת הוא כרטיס הביקור של האירוע, זה שייצור רושם ראשוני. אם אתם מקבלים כאב ראש רק מהמחשבה על העבודה הרבה הכרוכה בעיצוב שולחן שיהיה מרשים באמת, אז כאן תוכלו לקרוא על רעיונות לשולחן יום הולדת שכל מה שהם דורשים הוא רק רצון וקצת מחשבה מחוץ לקופסה.

שולחן יום הולדת לפי קונספט

הדבר שבו כדאי להתחיל בתכנון העיצוב של שולחן יום הולדת, הוא ראייה כללית מבלי להיכנס עדיין לפרטים - מומלץ לבחור קונספט או נושא שבו יעסוק עיצוב השולחן. נושא זה יכול להתחבר לנושא יום ההולדת עצמו אם יש, למשל יום הולדת הלו קיטי או יום הולדת פרחים, יום הולדת גיבורי על וכו'. אפשר גם שיעמוד בפני עצמו בלי קשר לתוכן יום ההולדת. מה שהכי חשוב הוא שבעל או בעלת השמחה יתחברו לנושא, בין אם מדובר בילד, ילדה או אדם מבוגר. לאחר שבחרתם את הנושא, זה הזמן לרדת לפרטים קטנים יותר שירכיבו את השולחן וייצרו את המכלול. בין הקונספטים ניתן לבחור:

  • שולחן בעקבות ספר: אם הילד אוהב לקרוא, ואוהב ספר מסוים באופן מיוחד, עיצוב השולחן בעקבות ספר הוא רעיון מקסים. ניתן ליצור מוטיבים מהספר, אם מדובר על "הארי פוטר" למשל, ישנם פריטים רבים הקשורים להארי פוטר.
  • שולחן בעקבות סרט: דומה מאוד בעיקרון לשולחן המעוצב בעקבות ספר. במיוחד ילדים מתחברים לסרטים שבעקבותיהם מיוצרים פריטים שונים, לקישוט או לאכילה.
  • שולחן בעקבות משחק אהוב: לגו, קוביות, דומינו- כל אלה יכולים להיות קונספט שייצור שולחן יפהפה וצבעוני.

לבחור את הצבעים המתאימים

כל הפריטים שישנם על שולחן יום ההולדת צריכים להתאים מבחינת הסגנון והצבעים. אם מדובר על עיצוב שולחן יום הולדת לבנים, סביר שהצבעים השולטים יהיו ירוק וכחול, כשהמתוקים יותאמו גם לגוונים אלה. ניתן אף לרדת עוד יותר לפרטים ולדאוג שצבעי השולחן יהיו כצבע קבוצת הכדורגל שהילד אוהד או צבעי גיבור העל האהוב עליו. אם זהו עיצוב שולחן יום הולדת לבנות, הצבעים המתאימים יכולים להיות גוונים פסטליים בשלל צבעים: ורוד, סגול, צהוב, תכלת, או דגש על צבעי ורוד וסגול, כולל ורוד מסטיק וסגול חזק. כמובן שהכל תלוי בקונספט שאותו  כאמור יש לבחור לפי אופי הילד או הילדה.

הרמוניה על השולחן

בין אם מדובר על עיצוב שולחן יום הולדת לילדים או למבוגרים, צריך להיות שילוב הרמוני בין כל הפריטים שעל השולחן. הפריטים צריכים להתאים בצבעים, בצורה הכללית ובגודל. לא כדאי למשל שיהיה פריט אחד גדול מאוד שימשוך את העין יותר מכולם אלא שכל הפריטים ישתלבו היטב בגודל ובצורה לכדי דבר אחד שלם. לא צריך לפוצץ את השולחן בפריטים כדי שלא יווצר בלגן אלא עיצוב אחד. מגוון כלים חד פעמיים לבחירתכם >>

שילוב בין קישוטים למתוקים

כדאי שהפריטים יכללו גם אביזרי קישוט כמו מפיות יפות, כוסות עם דוגמה יפה. לצד הקישוטים שימו מתוקים בשלל צבעים. ניתן בהחלט להסיר מעט מייסורי המצפון שתוקפים אתכם כהורים בגלל כמויות הסוכר וצבע המאכל, זאת באמצעות שילוב פירות בתוך גבעות הסוכריות והרי המרשמלו. את הפירות, כמו סוכריות ומרשמלו ניתן לשפד ולהניח בתוך כוס זכוכית שקופה- גם יופי וגם בריאות. כדורי מלון, אבטיח, קוביות תפוח יכולים להשתלב נהדר.

לקחת דברים פשוטים שיוצרים ביחד עיצוב מורכב

ממבט ראשון, עיצוב שולחן יום הולדת נראה מורכב מאוד. נראה שדרוש כשרון אינסופי ו/או השקעה של שעות על גבי שעות. נכון, דרושה כאן השקעה, אך כדי להקל על עצמכם מבלי לפגוע בתוצאה, כדאי שהפריטים המרכיבים את השולחן יהיו פשוטים יחסית. יחד הם כבר ייצרו את המראה המרשים. דוגמאות לפריטים פשוטים שיוצרים מראה מרשים, גם אם זהו עיצוב שולחן יום הולדת למבוגרים: קרמבו מקושטים בסוכריות צבעוניות (גם קרמבו קנוי יעשה את העבודה היטב), עוגיות אוראו מצופות משופדות על מקל (ניתן לקנות אותן מצופות או לצפות לבד אם רוצים), קאפקייקס קטנים, כפיות שקופות עם זילוף קרם שוקולד מקושט בסוכריות, כוסות חד פעמיות שבתוכן קרם עם ביסקויט מפורר ועוד. כשבודקים כל פרט בנפרד, אפשר לראות שהשד לא כל כך נורא ושמלאכת עיצוב השולחן עשוייה להתגלות כפעילות מהנה במיוחד. שיהיה בהצלחה וכמובן מזל טוב!

אולי יעניין אתכם גם:

טיפים מועילים לבחירת כלים חד פעמיים ליום הולדת >>