מיתוג עסק בעזרת שקיות

בעזרת שקיות ממותגות תוכלו להרחיב את קהל הלקוחות שלכם. איך זה עובד?

תשאלו כל בעל עסק מה הדבר החשוב לו ביותר והוא יענה שזה הלקוחות. אין ספק כי בעסק ישנם המון דברים חשובים שקוראים מאחורי הקלעים - ספירות מלאי, ניהול העסק והעובדים. עם זאת, כל הדברים האלה נעשים לצורך מטרה עיקרית אחת - למען הלקוחות. המשימה העיקרית של כל בעל עסק היא להביא כמה שיותר לקוחות ולהשאירם מרוצים מהשירות והרכישה. שיווק נועד על מנת להביא לקוחות חדשים אל העסק, הרי בלעדיהם, העסק אינו קיים. לכן, אנשים רבים משקיעים את רוב התקציב דווקא בשיווק ופרסום. במאמר זה נדבר על שיטת שיווק מאוד אפקטיבית והיא שקיות ממותגות.

מה זה שקיות ממותגות?

כל פעם שאתם מגיעים לחנות כלשהי, נותנים לכם שקית. לדוגמה, כאשר הנכם רוכשים מוצרים בסופר כלשהו, בקופה אתם מקבלים שקיות (בעבר הנן היו חינמיות ונכון להיום המחיר עבור שקית אחת הוא 10 אג'). כמובן שאתם שמים בתוך השקית את כל המוצרים שרכשתם ואם מדובר על סופר גדול יחסית, ברוב המקרים, על השקיות יופיע השם של הסופר. למרות שבדוגמה זו מדובר על שקיות לבנות ופשוטות, זוהי דוגמה טובה לשקיות ממותגות.

איך בדיוק שקיות פועלות ככלי שיווק? מאחורי תשובה לשאלה זו, יש הרבה הסברים פסיכולוגיים שתכף נפרט עליהם. 

שקיות ממותגות ושיווק

כפי שציינו קודם, רוב בעלי העסקים מעדיפים להשקיע חלק גדול מהתקציב לצורך שיווק. למרבה הצער, שיטות השיווק שנבחרו לא תמיד מצליחות כוון שלא מתאימות לעסק ספציפי זה או שהקמפיין שהושק לא היה טוב מספיק, עם זאת, שקיות ממותגות זו השיטה הבטוחה ביותר לשמר לקוחות קיימים ולהביא חדשים - למה?

אם יש לכם עסק עם מספר לקוחות שרוכשים מכם מדי פעם, לא משנה אם מדובר על סופר או חנות בגדים, הלקוחות תמיד ישמחו לקבל שקית איכותית כחלק מהשירות. במצב זה, היתרון שלכם הוא כי ברגע שלקוח זה יגיע הביתה, גם בני המשפחה יראו את השקית ואולי יתעניינו בחנות שממנה רכש את המוצרים וישאלו עליה. ככל שהשקיות יהיו יפות ומושכות יותר, כך הלקוח שלכם ישתמש בהם יותר גם לאחר שכבר ביצע את הרכישה בחנות. לדוגמה, במקום לקחת תיק, ישנם אנשים שמעדיפים להשתמש בשקיות ובמקרה זה, הדבר שוב יגרום לפרסום שלכם באופן חינמי.

זכרו כי ההמלצה הטובה ביותר, היא המלצה של חבר, המלצות אלו נקראות מ"פה לאוזן" ולמרות שלא מדובר על קמפיין רחב בכל רחבי הארץ, דווקא התמקדות בשיווק באמצעות לקוחות קיימים זה מה שיכול להרחיב לכם את העסק בצורה משמעותית.

היכן לרכוש שקיות ממותגות?

ישנן חברות שעוסקות ספציפית בתחום כמו עוגן הזוהר, והנכם יכולים לראות דוגמאות של שקיות מסוג זה. בדוגמה שהבאנו קודם, שקיות ממותגות בסופר, הן פשוטות למדי, אך זאת בגלל שמדובר על מזון וכמות מאוד גדולה של שקיות. כמובן שישנם סוגים שונים של שקיות ובאמצעות התייעצות עם מומחה בתחום העיצוב, ניתן לעצב את השקית המושלמת עבור העסק שלכם.

אם אתם אוהבים לגלוש בפייסבוק, בטח ראיתם תמונה של חתול שמוציא את הראש מהשקית שעליה מצויר גוף של גבר. התמונה הפכה להיות מאוד "ויראלית" באינטרנט משום שנראה כאילו הראש של החתול הוא ההמשך הישיר של הגוף. כמובן שבעזרת תמונה מצחיקה זו, בעל העסק התפרסם בצורה מדהימה.

אנו מקווים כי מאמר זה תרם לכם וכעת הנכם יודעים כיצד להשתמש בשקיות ממותגות בתור כלי שיווק אפקטיבי.