כמה עובדות על כפפות מסוג לטקס

כפפות לטקס עשויות מפלסטיק גמיש ומשמשות למספר תחומים. מי משתמש בהן, מדוע צריך אותן, מתי ניתן ומתי לא ניתן להשתמש בהן.

מי משתמש בכפפות לטקס?

לטקס הוא סוג של פלסטיק גמיש המשמש למגוון רחב של שימושים כשאחד המרכזיים שבהם הוא כפפות לטקס. הגמישות של הלטקס הופכת אותו לשימושי במיוחד בשביל צוותי רפואה, עובדי ניקיון וכל אחד הרוצה להגן על ידיו מפני פגעי היום יום. כיום אין ניתוח או הליך רפואי המתקיים ללא כפפות לטקס ומכאן נפיצותן הגבוהה. אוכלוסייה נוספת המשתמשת בכפפות לטקס היא חוקרי זיהוי פלילי של המשטרה, שבכדי לשמור על הזירה נקייה עוטים על ידיהם כפפות. היתרון הגדול של כפפות לטקס הוא העובדה שמי שעונד אותן ממשיך להתנהל כרגיל וכמעט ולא מרגיש את הכפפות, וכך הוא יכול לבצע את עבודתו ללא מפרע.

מדוע צריך כפפות לטקס?

כפפות לטקס מחזיקות ביתרונות רבים, אך החשוב שבהן הוא העובדה שהן מפרידות בין הידיים ובין הסביבה החיצונית. כך יוצא, כי עובדי רפואה שומרים על ההיגיינה שלהם ואינם מזהמים את החולים בהם הם מטפלים, וכמובן, אינם מדביקים אותם במחלות. מאז ימי פלורנס נייגטיל, האחות הרחמנייה שהבינה כי היגיינה הכרחית לשמירה על בריאות המטופלים, מחפשים אחר דרך לשמור היגיינת המטופלים, ונראה כי כפפות הלטקס נותנות את הפתרון הטוב ביותר לכך. זהו יתרון עצום אשר קידם את עולם הרפואה לפחות בכל הקשור על שמירה על בריאות המטופלים.

מתי לא ניתן להשתמש בכפפות לטקס?

אכן ללטקס יש חשיבות רבה בעולם הרפואה, ובכל זאת גם לו יש מספר חסרונות קטן. מחקרים מראים על כך כי אחת מכל 300 נשים בהריון מפתחת אלרגיה ללטקס ועל כן לא ניתן להשתמש בהליך הרפואי של הלידה בלטקס. מכיוון שלא ניתן מראש לדעת איזה אישה בהריון תפתח אלרגיה ללטקס הרי שלא ניתן להשתמש בכפפות כלל ויש צורך להשתמש בכפפות מסוג אחר. עוד נתגלה כי לא רק נשים בהריון מפתחות אלרגיה ללטקס אלא שאלרגיה זאת נפוצה גם בכלל האוכלוסייה ועל כן חלק מהצוות הרפואי חשוף לזאת גם. היה ונתגלה צוות רפואי החשוף לאלרגיה ללטקס עליו להשתמש גם כן בכפפה מחומר גלם אחר. עם זאת אין מדובר בבעיה כה חריפה ועדיין כפפות הלטקס הן הנפוצות ביותר ובהן משתמשים הכי הרבה.

על מה להקפיד בכפפות הלטקס?

כאשר אנו קונים כפפות ובמיוחד מכפפות לטקס אנו חייבים לבחון אותן מקרוב ולוודא כי הן מחזיקות במספר תכונות אשר יהפכו אותן לכפפות מצוינות. אנו חיביים לוודא כי הכפפות חזקות ואינן נקרעות מכל משיכה ובנוסף אנו חייבים לוודא את האלסטיות של הכפפות ואת הגמישות שלהן והכל בכדי לוודא כי הכפפות יתפקדו היטב בשעת משבר.