כוסות חד פעמיות ואיכות הסביבה

המאמר עוסק בבעיית איכות הסביבה שיוצר הפלסטיק ובפתרון לכך על ידי הצגת הדוגמא של כוסות חד פעמיות מפלסטיק.

מדוע איכות הסביבה היא כה חשובה לנו?

יש לנו כדור ארץ אחד והמשמעות של כך היא כי עלינו לדאוג לכל מילימטר ומילימטר בו ולשמור על המשאבים הטבעיים שלו. כאן בדיוק נכנסת לתמונה איכות הסביבה שמשמעותה שמירה על הטבע שלנו ודאגה לאדמה, למים ולכל מה שנמצא עליהם ובתוכם. אם אנו לא נדאג לסביבה שלנו הרי שבתוך כמה שנים מועטות היא תיהרס, לא יישאר זכר ממנה והתוצאה שנחיה בעולם מזוהם. זוהי בעיה חמורה המטרידה ממשלות בכל חלקי העולם המערבי וקיימים קולות לחשיבה מחדש ולטיפול מידי.

בעיית הזיהום על ידי פלסטיק ברחבי הגלובוס

אחד המקומות בהם בולטת בעיית הזיהום והפגיעה היא הפלסטיק הנמצא ברחבי העולם. הפלסטיק הוא מוצר תעשייתי שאינו מתכלה בטבע בצורה טבעית ועל כן גורם לבעיות חמורות. נוסיף לכך את העובדה שהפלסטיק הוא אחד החומרים השימושיים ביותר ברחבי העולם ונקבל בעיה קשה ומטרידה לאיכות הסביבה הפוגעת ופוגמת בכל חלקה טובה ובריאה. הפלסטיק נפוץ כמעט בכל מכשיר חשמלי בו אנו משתמשים, בשקיות פלסטיק ובעוד אלפי מוצרים. השאלה היא מה ניתן לעשות כנגד הבעיה וזאת עקב העובדה שלא ניתן להפסיק להשתמש בפלסטיק והטכנולוגיה לא תיעצר עקב כך. אלו שאלות מטרידות שדורשות חשיבה מעמיקה ויתכן לחלקן נמצא תשובות בהמשך המאמר.

כוסות חד פעמיות כמקרה בוחן לבעיית הזיהום

בכדי לבחון את בעיית זיהום הפלסטיק בזכוכית מגדלת החלטנו להתמקד בקצרה במוצר שהינו כוסות חד פעמיות וזאת בכדי להראות הן את גודל הבעיה והן את העובדה כי יש לכך פתרון פשוט וקל היכול לסייע רבות לעולם בו אנו חיים ולהוות פריצת דרך בתחום הזיהום. כוסות חד פעמיות הן כוסות העשויות מפלסטיק ועל כן אינן מתכלות בסביבה ללא עזרה של בני אדם. מכיוון שכוסות אלו נפוצות מאוד ומשמשות מיליוני צרכנים ברחבי העולם הרי שהן גורמות לזיהום ניכר ומהוות מפגע בריאותי. כוסות חד פעמיות משתייכות למשפחת הכלים החד פעמיים וגם אלו גורמים לזיהום ניכר המחייב טיפול נרחב.

כוסות חד פעמיות – כיצד נפתרה בעיית הזיהום?

מכיוון שבעיית הזיהום היא רחבה ויכולה לגרום לבעיות קשות לאיכות הסביבה ישבו חכמים וטיכסו עצה כיצד ניתן לפתור בעיה קשה זו. הפתרון לכך הוא פשוט להפליא ומעלה את השאלה כיצד לא חשבו על כך לפני כן, כוסות חד פעמיות מפלסטיק מתכלה מהוות פריצת דרך מדעית ומפחיתות את הזיהום באופן ניכר. כוסות אלו מתכלות באופן עצמאי ואינן גורמות לזיהום ניכר ברחבי הגלובוס. כמובן שמדובר בפריצת דרך היכולה להשפיע על כלל השימושים שיש בעולם הפלסטיק ולהפחית באופן ניכר את הזיהום. רק תארו לכם לו הטלוויזיות שלנו היו עשויות מפלסטיק מתכלה מה הייתה המשמעות לכך על איכות הסביבה ועל הזיהום המקיף שיצרה בעיית הפלסטיק.

מה ניתן לעשות עם שאר הפלסטיק המסתובב בעולם?

כאמור לא כל הפלסטיק ואפילו לא רובו עדיין מתכלה במה שיוצר בעיה קשה ואקוטית לסביבה בכל מקום ומקום. כיום, מדינות העולם מודעות כי מדובר בבעיה הדורשת טיפול מקיף על ידי גופים שיוקמו בדיוק לצורך כך. גם את הפלסטיק הלא מתכלה ניתן למחזר באמצעים מיוחדים ובלא מעט מדינות קיימים מתקני מחזור בכדי להגן על הטבע והנוף מפני הפלסטיק. לצד זאת קיימים חוקים ברחבי העולם המעודדים מחזור ולצד זאת מעודדים שימוש בפלסטיק מתכלה.