יתרונות קניית כוסות חד פעמיות לאירוע

לכוסות חד פעמיות, שהן חלק מסדרת כלים חד פעמיים, יתרונות רבים והן מקלות על חווית האירוח הן של המארח והן של המשתמש.

כוסות חד פעמיות הן פתרון מצוין עבור אירועים קטנים כגדולים. הן מגיעות במגוון מרקמים ושימושים, החל מכוסות שקופות העשויות מפלסטיק ואשר מיועדות למשקאות קרים ועד לכוסות אטומות ועבות יותר העשויות מנייר ואשר מיועדות למשקאות חמים. השימוש בכוסות אלה מקל על ארגון האירוע וחוסך שטיפה וייבוש של כוסות רגילות. הקנייה של הכוסות בדרך כלל נעשית בצורה מרוכזת לאירועים או לצורך תכוף (כמו לחברות הסעדה למשל).

חומרי הייצור והשימוש בכוסות

כוסות אלה עשויות ממגוון חומרים, תלוי האם הן מיועדות לשימוש לשתייה קרה או חמה. חלקן עשויות מפלסטיק פשוט ודק, חלקן מפלסטיק עבה יותר וחלקן עשויות מנייר. הקביעה על סוג החומר ועל עיצוב הכוס נקבע לפי השימוש שייעשה בה והחומר שממנו עשויה הכוס קובע את תכונותיה, כגון העברת החום, האפשרות לקמטה ועוד. אפשר לשלב כוסות אלה כחלק מסט גדול יותר של כלים חד פעמיים כמפה, צלחות וסכו"ם ואפשר לשלב אותן כחלק מסט של כלים רגילים, לנוחות המארחים והאורחים.

כוסות כאלה נמצאות בשימוש בקרב אנשים פרטיים וארגונים כאחד. יש הלוקחים שרוול כוסות לפיקניקים ויש המארגנים אירוע בבית ורוכשים סט כוסות חד פעמיות המונח לצד סט כלים רגיל. אנו עדים לשימוש הולך וגובר בכוסות מהסוג הזה בקרב ארגונים, כגון משרדים ובהם יש מתקן לטיהור מים, גני ילדים או בתי ספר המארגנים אירועים תכופים לילדים ולהורים ועוד.

סוגי הכוסות

יש סוגים אחדים של כוסות חד פעמיות, השונות זו מזו בגודל שלהן ובתכונות שלהן:

  • כוסות פלסטיק שקופות – אלה השקופות הנפוצות והזולות ביותר. אפשר לרכוש אותן בכמויות גדולות והן משמשות בעיקר למשקאות קרים באירועים כגון סוף שנה בגן, אירועי כיתה, פיקניקים ועוד.
  • כוסות פלסטיק שקופות קשיחות – כוסות אלה מעוצבות ובעלות מראה פלסטיק מהודר והן קשיחות למגע. אף הן מיועדות לנוזלים קרים, אך משתמשים בהן באירועים חגיגיים ואף כחלק מסידור השולחן. יש בנמצא כוסות פלסטיק קשיחות המיועדות אף לשתיית יין והן מגיעות בשלל עיצובים מרהיבים.
  • כוסות נייר אטומות – אלה כוסות אטומות העשויות מנייר מיוחד. הן לא נהרסות כאשר יוצקים אליהן משקה חם ואף מעבירות פחות את החום, יחסית לכוס פלסטיק שקופה. כוסות אלה מיועדות לשתיית משקאות חמים ואפשר להניחן על השולחן, כחלק מסידור הכלים. את הכוסות הללו ניתן לרכוש אף עם מכסים וכך הן יכולות לשמש לשתיית משקה חם בדרך (To Go).

כל אחד יכול לרכוש סט אחד של כוסות או מגוון של כוסות, לפי סוג השתייה הצפוי באירוע ומספר האורחים.

יתרונות הכוסות החד פעמיות

לכוסות חד פעמיות מכל הסוגים, הן למשקאות קרים והן למשקאות חמים, יש יתרונות רבים. ראשית, כאשר מדובר באירוע גדול, לא לכולם יש את מספר הכוסות הדרוש לאירוח. כמובן שאפשר לקנות כוסות חדשות או לשכור כוסות, אולם מדובר על הוצאה גדולה ומיותרת שאפשר לחסוך אותה. שנית, השימוש בכוסות אלה מקנה לאורחים חופש פעולה. אין צורך להקפיד שלכל אחד תהיה הכוס האישית שלו והאורחים חופשיים לשתות מכוסות רבים כפי שנוח להם ובמועד הנוח להם. לבסוף, מקלות הכוסות החד פעמיות על המארגנים עם תום האירוע. במקום לשטוף כל כוס בנפרד ולייבשה, הם יכולים להשליך את כל הכוסות המשומשות לזבל ולהניחם במקומות מורשים לאשפה. בכך ארגון אירועים בבית, בחיק הטבע ואף באולמות הוא אתגר שקל לצלוח אותו בהנאה, שכן אפשר להקדיש לאורחים זמן וליהנות כהלכה מהאירוע.