איך קרה שהכלים החד פעמיים ניצחו את הפורצלן היוקרתי?

כיצד התרחש התהליך בו הכלים החד פעמיים "ניצחו" את הפורצלן היוקרתי? כיצד זה התחיל ואיך השינוי שהתחולל בא כיום לידי ביטוי?

עולם הכלים חווה בשנים האחרונות שינוי דרמטי וחובק עולם כמעט בכל נקודה בעולם. ניתן לראות את הכלים החד פעמיים מככבים על השולחנות. כיצד התרחש התהליך?

כאן הכול התחיל

תעשיית הפלסטיק צברה תאוצה והציעה מגוון פתרונות נוחים ושימושיים להפליא. בתחום הכלים זה התחיל עם כוסות חד פעמיות. מי מאתנו זוכר את המרדף התמידי אחר הדחת הכוסות? אין ספק שכוס הינה הכלי השימושי והרווח ביותר בכל מקום. ומסיבה זו נאלצנו לעמוד להדיח את הכוסות שוב ושוב. ואז פרצה אל השוק הבשורה. כוסות עשויות פלסטיק דקיק שמאפשרות שתיה נוחה ונעימה – והפלא הגדול היה שלאחר תום השימוש ניתן להשליך את הכוס לפח האשפה. חסל סדר כיורים עמוסים בכלים ושעות ארוכות של הדחה.

אבל זו הייתה רק ההתחלה. כיוון שמרבית המשתמשים טעמו וראו כי טוב. למה לעמול ולהתייגע על הדחה, מדוע לצבור כלים מלוכלכים ומדיפים ריחות לא נעימים בכיור, אם אפשר להמיר גם את צלחות הפורצלן בצלחות חד פעמיות? משפחות רבות בחרו לעשות גם את הצעד הזה. והנה, יכולנו לשבת ולסעוד בארוחה בת מספר מנות, ובסופה, כשהגיע העת לנקות ולפנות, להיעזר באשפתון גדול שמכיל את כל הצלחות על שיירי המזון והלכלוך. סיימנו לאכול והכיור ריק. זו הרגשה משכרת.

כלים חד פעמיים מעוצבים – זה רק נראה יקר

כל עוד הכלים היו במראה בסיסי וחיוור לא יכולנו באמת לעשות בכלים אלו שימוש באירועים או בשמחות. כל עוד זה נשאר במשפחה הכול היה טוב, בין כותלי הבית כלים אלו עברו את הביקורת. אך באירועים מחוץ לכותלי הבית, לא ויתרו על שימוש בכלים מעוצבים ויקרים אבל גם התחום הזה חווה שינוי מטלטל ועצמתי - כיום ניתן למצוא מסעדות, אולמות אירועים ומפיקים אשר בוחרים לעצב בעזרת כלים חד פעמיים!

איך התחולל השינוי הזה? היצרנים הפנימו שמדובר בתחום בעל פוטנציאל עצום. ובעצם כולנו מעוניינים להחליף את הכלים הרב פעמיים בכאלו שניתן להשליך אותם עם תום השימוש. מסיבה זו הם עמלו על ייצור של כלים חד פעמיים מעוצבים ויפים במבחר סגנונות. עד שכיום כשתגיעו לחנות, תופתעו לגלות מבחר עצום של כלים שונים בעיצובים מלהיבים. כאלו שלא תמיד יהיה לכם קל לזרוק עם תום השימוש...

כלים אקולוגים – מתחשבים בסביבה

אבל מה יהיה על העולם שלנו? מה עם הגישה האקולוגית שסוברת שיש להמעיט בשימוש במוצרי פלסטיק, בשל העובדה שהם  לא מתכלים אלא יוצרים נזקים חמורים? גם לזה נמצא פתרון. כיום ניתן לבחור להתשמש בכלים אקולוגיים המאפשרים שימוש מועיל אך אינם פוגעים באיכות הסביבה.

עיצוב שולחנות בכלים חד פעמיים

ואכן, כיום עורכים אירועים רבים באמצעות כלים חד פעמיים. מעצבים שולחנות עם צלחות חד פעמיות לצד כוסות חד פעמיות, ויוצרים מראה נהדר והרמוני. הכלים הללו הינם במגוון עצום של צבעים ודגמים, והעובדה הזו מאפשרת לכל עורך אירוע ומפיק לבחור את הצבעים המתאימים לו לאירוע ספציפי. כך ניתן לבחור קונספט מרשים ויוקרתי, לשלב את צבעי הכלים, הפרחים ויתר האלמנטים של האירוע. ולהשיג מראה מדהים ועוצר נשימה.

נהנים מהשינוי

כלים חד פעמיים הם כבר חלק בלתי נפרד מאורח החיים המודרני. הם משמשים אותנו בבית, באירועים ובכל מקום אפשרי. התרגלנו לנעוץ סכו"ם חד פעמי גם בשניצל ולהצליח לאכול בנימוס. זה מקל על החיים ונוח מאוד. לא פלא שהכלים הללו חדרו עמוק לשוק, כך זה כשהנוחות חוברת למראה המושלם.


ביקור בחנויות המציעות כלים חד פעמיים

ואכן, חנויות הכלים החד פעמיים שוקקי חיים. כל מי שיכנס לביקור יגלה כי קיים מבחר עצום של כלים במבחר דגמים וגדלים. צבעים מרהיבים לצד דגמים מוצלחים ומעוצבים. ולקוחות רבים בוחרים ועורכים את השולחנות שלהם באמצעות הכלים הללו. מסתבר כי מראה הכלים כיום כה אטרקטיבי עד שבאמצעותם ניתן להפיק אירוע, לעצב שולחן ולהשיג מראה מנצח.